Kto obhajuje občanov a kto developera?

Názorové rozdiely kvôli ďalšiemu postupu pri Triblavine sa už neriešia len rokovaniami, na rad prišlo vyťahovanie špiny.

ILUSTRAČNÁ FOTOGRAFIAILUSTRAČNÁ FOTOGRAFIA (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. V stredu sa na úrade BSK konala odborná debata zástupcov kraja, NDS, Ministerstva dopravy, starostov dotknutých obcí, petičného výboru a zástupcu Starlandu. Už zverejnené fakty hovoria, že pri výstavbe sa nepostupuje podľa projektu, na ktorý bolo v roku 2013 vydané stavebné povolenie a tiež, že súčasné riešenie je v rozpore s územným plánom kraja.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na rokovaniach chceli členovia petičného výboru presvedčiť kompetentných, aby sa pri výstavbe postupovalo podľa pôvodného projektu a vzhľadom na všetky fakty aj podľa zákona.

SkryťVypnúť reklamu

Údajne porušili aj zákon o verejnom obstarávaní

Podľa predsedu petičného výboru a starostu Vajnôr Jána Mrvu problémom nie je len zmena projektu, ale aj to, že pri príprave nového NDS nedala urobiť žiaden dopravno-kapacitný prieskum. „Podľa zmluvy z roku 2012 medzi NDS, BSK a Ministerstvom sa ma každá zmena pred jej začatím, nieto pred realizáciou vzájomne prediskutovať a odsúhlasiť čo sa zjavne z BSK neudialo a boli obídení,“ povedal Mrva. Ďalšia členka petičného výboru Tatiana Kratochvílová zasa hovorí, že doteraz nikto z kompetentných neodpovedal na jednoduchú otázku. "Na základe koho pokynu a akého odborného posúdenia sa realizuje zmena stavby križovatky?“ Aj v tomto kroku vidia v petičnom výbore porušenie zákona, keďže pri verejnom obstarávaní existuje len pokyn stavebného dozoru firmy POOR na začatie tejto zmeny, bez doteraz známeho zadávateľa.

SkryťVypnúť reklamu

Namiesto riešení obvinenia

Aj keď stredajšia debata žiadnu dohodu nepriniesla, Mrva je spokojný s postojom, ktorý zaujal predseda kraja Frešo. „BSK potvrdilo svoj postoj platného dopravného generelu a územného plánu BSK, v ktorom je dopravná tepna D1 na základe požiadaviek ministerstva definovaná ako šesť pruh s kolektormi,“ povedal Mrva. Nádej vkladá aj do nového dočasného riaditeľa NDS Róberta Auxta.

Na strane druhej však na rokovaniach padli aj obvinenia. Doteraz petičný výbor argumentoval, že zmeny na Triblavine pomôžu len projektu Starland, ktorý ako jediný neprišiel o napojenie na diaľnicu. V stredu sa však karta otočila a priamo počas debaty obvinil zástupca developera Roland Tahotný petičný výbor, že koná v záujme iných developerov.

SkryťVypnúť reklamu

Podobné informácie sa dostali aj k nám do redakcie. Zdroj, ktorý si neželal byť menovaný nám poslal mapku, kde sú vyznačení vlastníci pozemkov v okolí zrušených kolektorov. Podľa zdroja je petícia nástrojom, ktorý má ľahko vyvolať znepokojenie obyvateľov. Súčasní vlastníci pozemkov sú vraj špekulanti, ktorí svoj pochybne nakúpený majetok potrebujú sprístupniť kolektormi. Obhajovať vlastné záujmy vo vajnorskom urbáre má aj starosta Mrva. „Nemám im ako pomôcť a ani tam nemám svoj vlastný záujem keďže nevlastním ani meter štvorcový vo vajnorskom urbáre," odpovedal na obvinenia Mrva.

Dodáva, že kolektory podporuje preto, že chce odbremeniť Vajnory od tranzitnej dopravy. „Logicky podporujem zjazd na kolektor z Triblavinskej cesty čo ide od hotela Kamila do Ivanky , lebo odvedie dopravu z Čiernej vody na kolektor poťažmo na diaľnicu. Preto podporujem aj D4 ako membránu za Vajnormi a logicky podporujem kolektory pri rozšírení D1 , keďže tie by mali odľahčiť regionálne cesty ako Senecká tak aj cesta Chorvátsky Grob - Čierna voda – Vajnory“, priblížil Mrva.

Od obvinení sa dištancujú všetci členovia petičného výboru, na ich strane stojí aj fakt, že regionálne cesty sú na pokraji dopravného kolapsu už dnes. A tiež to, že bojujú len za zosúladenie stavby s pôvodným projektom, stavebným povolením, územným plánom a nakoniec aj zo zákonom.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Senec

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 7 777
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 7 283
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 145
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 254
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 3 861
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 980
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 2 828
  8. Kam smerujú peniaze bohatých? 2 432
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Senec - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Senec

Čerstvo upečené – presne také pečivo si môžete vychutnať vo vašich domovoch vďaka spolupráci Lidla so slovenskými dodávateľmi.


Polícia pátra po totožnosti osoby, ktorej fotografiu zverejnila na sociálnej sieti.


TASR
Vlaková patrola ZSSK na Rušňoparáde 2025.

Spoločné rodinné výlety, detská fantázia rozbehnutá na plné obrátky a zážitky, na ktoré sa nezabúda.


V diskusii sa venovali bývaniu v okolí veľkých miest.

Za dvojizbové byty vo veľkých mestách kúpite domy v okolí.


Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu