BRATISLAVA. O dopravných zápchach počas špičky vie svoje snáď každý, kto za svojimi povinnosťami prichádza do hlavného mesta. Riešenie komplikovanej dopravy by preto malo byť vítanou zmenou. Lenže, ak sa v priebehu prípravy projektu radikálne zmenia plány, ostáva len otázka, komu toto riešenie prospeje.
A presne túto otázku si ostatné týždne kladú aktivisti členovia petičného výboru a už aj mnohí obyvatelia seneckého a pezinského okresu. Rozšírenie diaľnice D1 v úseku Bratislava - Trnava totiž malo pomôcť aj obyvateľom Bernolákova, Chorvátskeho Grobu, Ivanky pri Dunaji a v konečnom dôsledku aj mnohým ďalším. Dnes je všetko inak.
Pôvodný projekt okresali
Pred tromi rokmi vydal Obvodný stavebný úrad Bratislava územné rozhodnutie na projekt rozšírenia D1 v úseku Bratislava - Trnava na tri pruhy v každom smere a kolektorové pásy rovnako v každom smere. Kolektory, teda cesty pozdĺž diaľnice mali počas výstavby slúžiť ako obslužné cesty mechanizmov a po dokončení ako zberné komunikácie, ktoré by autá cez križovatku na Triblavine napojili na diaľnicu bez toho, aby museli prechádzať cez okolité obce.
Takéto riešenie by potešilo snáď každého, kto v týchto lokalitách žije alebo nimi prechádza.Ale zásadné zmeny v projekte kolektory jednoducho vypustili. Ani kruhové objazdy a pripájacie cesty už nebudú dvojpruhové, tak ako pôvodne mali byť. Vďaka tomu sa podľa aktivistov dopravná situácia nielen že nezlepší, ale obyvatelia spomenutých obcí sa už počas výstavby na Triblavine musia zmieriť s častým prejazdom stavebných mechanizmov a tým pádom ešte horšou dopravnou situáciou.
Červienka: „Vyjadrujú sa samí vševedkovia“
Zmena celého projektu prišla potichu tesne pred Vianocami a nebyť aktivistov, ktorí si ju všimli bolo by ticho aj naďalej.NDS totiž na svojej stránke informuje ešte podľa starého projektu. "Stavba predstavuje mimoúrovňovú križovatku na diaľnici D1 (km 18,080) v úseku Bratislava – Senec. Súbežnými kolektorovými pásmi a okružnými križovatkami sa napája na diaľnicu cesta I/61, II/502 a okolité obce. Stavba patrí do projektu rozšírenia diaľnice D1 Bratislava - Trnava," píše na svojej stránke NDS.
Poslanej BSK a zároveň starosta Bernolákova Richard Červienka na svojej facebookovej stránke „Smelo do starostu“ odpovedal na podnet ohľadom petície proti zmenám takto „K petícii sa nevyjadrujem. So starostami obcí Ivanka pri Dunaji a Chorvátsky Grob pripravujeme spoločné vyhlásenie. Taktiež pripravujeme spoločný list, ktorým pozveme zástupcov NDS, Ministerstva dopravy, SSC, BSK, odbornej i laickej verejnosti na stretnutie ohľadom projektu križovatky Triblavina, D1 a D4.“
Ďalej píše, že „bez účasti zástupcov vymenovaných štátnych či samosprávnych orgánov nie je možná konštruktívna diskusia ale opäť len prezentovanie laických a ničím nepodložených názorov, ktoré vyvolávajú zbytočné napätie a ľahko skĺznu do manipulovania s verejnosťou a dezinformácií. A najmä v tomto predvolebnom čase, keď sa kandidát - bloger rád zviditeľňuje svojimi zrazu komentármi. A potom sú tu ešte ďalší "experti" na všetko - vševedkovia, ktorí sú "odborníci" na dopravu, pozemné stavby, územný plán, vodu, plyn, elektriku, verejné osvetlenie a tak ďalej.“
Aktivisti majú v otázke, komu zmena projektu pomôže jasno. Podľa nich to určite nebudú súčasní obyvatelia spomenutých obcí. Zároveň však poukazujú na to, že vyústenie okresanej križovatky končí v plánovanom developerskom projekte Starland.